Materiały przeznaczone dla zawodników, należących do Klubu Sportowego Szacholandia.
Platforma e-learningowa z materiałami video i pdf
Program kursu
- 12 Sections
- 86 Lessons
- Dożywotnio
Expand all sectionsCollapse all sections
- Fundamentalne zasady gry w szachy6
- 1.1CHESS.COM – PLATFORMA DO GRY W SZACHY ONLINE + ZADANIA i ZABAWY INTERAKTYWNE
- 1.2LICHESS – PLATFORMA DO GRY W SZACHY ONLINE – INSTRUKCJE15 Minutes
- 1.3Szachownica i początkowe ustawienie szachowego wojska, któremu dowodzisz, a także krótkie wyjaśnienie zasad i celu gry. Przypomnienie ruchów figur i pionów.
- 1.4Cel partii szachowej (szach, szach-mat, remis, pat, wieczny szach)
- 1.5Szachy – wartość figur i pionów30 Minutes
- 1.610 Zasad Dowódcy Szachowego Wojska
- PLANY TRENINGOWE KS SZACHOLANDIA3
- KOŃCÓWKI SZACHOWE - MATOWANIE6
- KOŃCÓWKI PIONKOWE7
- 4.1Końcówki pionowe – wykorzystanie opozycji, pól wzajemnych – manewr trójkąta, reguła kwadratu
- 4.2Końcówki pionowe – pływające pole30 Minutes
- 4.3Końcówki pionowe – oddalony wolny pion.
- 4.4Gra pionami w trzech fazach partii
- 4.5Końcówki pionowe – przełom i przestrzeń
- 4.6Końcówki pionowe – odpychanie barkiem
- 4.7Przejście do końcówek pionkowych
- KOŃCÓWKI WIEŻOWE2
- TAKTYKA - wdrażamy 10 zasad Dowódcy Szachowego Wojska cz. I16
- 6.1Słabe punkty przeciwnika – sytuacje umożliwiające motywy taktyczne
- 6.2TAKTYKA ODCIĄGNIĘCIA na przykładzie mata korytarzowego
- 6.3SŁABE PUNKTY PRZECIWNIKA – WIDEŁKI / podwójne uderzenie – motyw taktyczny
- 6.4ZWIĄZANIE – motyw taktyczny
- 6.5ATAK Z ODSŁONY i PODWÓJNY SZACH – odkryty szach – motywy taktyczne
- 6.6ZLIKWIDOWANIE OBROŃCY – motyw taktyczny
- 6.7KAMIKAZE / Desperado – motyw taktyczny
- 6.8PRZECIĄŻENIE – motyw taktyczny
- 6.9BLOKADA – motyw taktyczny
- 6.10RENTGEN / SZPILA – motyw taktyczny
- 6.11MACZUGA – motyw taktyczny
- 6.12ATAK NA POLA F2/F7
- 6.13ODCIĄGNIĘCIE
- 6.14ZŁAPANA FIGURA
- 6.15PRZESŁONIĘCIE – w przygotowaniu
- 6.16OFIARA – w przygotowaniu
- STRATEGIA - gramy w Szachy i wdrażamy 10 zasad Dowódcy Szachowego Wojska cz. II17
- 7.1Jak rozpocząć pojedynek? Pojęcie Centrum szachownicy. Podstawowe zasady gry w pierwszej fazie partii.
- 7.2Potęga figur30 Minutes
- 7.3Goniec – plusy i minusy
- 7.4Skoczek – plusy i minusy
- 7.5Para gońców i para skoczków
- 7.6Gońce różnobarwne
- 7.7Fianchetto – wyprowadzenie gońca na linię B lub G
- 7.8Wieża – plusy i minusy
- 7.9Hetman – zasady strategiczne
- 7.10Struktury pionowe
- 7.11Przestrzeń
- 7.12Słabe pola przeciwnika i Twoje
- 7.13“Dziura”
- 7.14Kombinacje strategiczne
- 7.15Atak na króla
- 7.16Motywy matowe w grze środkowej
- 7.17Mat – “ogon gołębia” oraz “ogon jaskółki”
- STRATEGIA - debiuty szachowe, wprowadzenie7
- PUŁAPKI2
- GRA ŚRODKOWA11
- 10.1Definicja gry środkowej
- 10.2Planowanie i ocena pozycji
- 10.3Przewaga i sposoby realizacji
- 10.4Atak pionowy w grze środkowej
- 10.5Blokada ataku pionowego przeciwnika
- 10.6Poświęcenia
- 10.7Wzmocnienie siły figur – bateria
- 10.8Aktywizacja wieży
- 10.9Wymiana figur
- 10.10Atak na słabe punkty przeciwnika – na piony
- 10.11Aktywizacja figur
- Ciekawostki szachowe5
- Turnieje szachowe - przygotowanie4